Noorwegen-2022.reismee.nl

Reizen van Horten naar Lillehammer

Gisteravond zijn we na een Zuidam Korenwijn borrel onze tenten ingekropen. Ik heb nog even heerlijk in mijn nieuwe Isabel Allende liggen lezen tot de ogen zwaar werden en het licht langzaam uitging.

Vanochtend heerlijk fris en fruitig wakker geworden rond een uur of 7:00 in een heerlijk koele tent. Het zonnetje kwam er rond 7:30 bij en toen werd het snel te warm om te blijven liggen. Sanne was er vanochtend vroeg bij en feliciteerde mij als eerste met mijn verjaardag. Daarna kwam het ene appje en LinkedIn berichtje na het andere binnen. Allemaal lieve mensen die me een gelukkig en gezond nieuwjaar toewensten.

We ruimden de tentenboel op en maakten een kop koffie en thee en aten de laatste krentenbollen die we meegenomen hadden van huis. Van Lotte kreeg ik een mooie kaart met een lieve boodschap namens alle kinderen, het is zo fijn om gewaardeerd te worden en gelukwensen te ontvangen. het raakte me diep. Daarna op naar de bakkerij om gebak en broodjes voor onderweg te halen. We draaiden met gemak weer de E18 richting Oslo op en genoten van het mooie landschap; Heuvelachtig met hier en daar serieuze rotsblokken maar ook mooie velden met graan afgewisseld door grote meren en fjordachtige inhammen. Prachtig allemaal en zonovergoten.

Rond een uur of 11:30 hebben we een lunchbreak gehouden op een van de mooi aangelegden P-plekken langs de weg. Heerlijk aan het meer, onder de bomen en in de zon. Wehebben weer koffie en thee gemaakt en zijn aan de taart gegaan. Na de break nam Lotte het stuur over en leverde ons zonder problemen af op haar nieuwe locatie in Lillehammer.

Op locatie hadden we verwacht dat haar lokale contactpersoon de tijd voor haar zou nemen om haar rond te leiden en haar,zeg maar te ontvangen....de dame in kwestie stelde zich dit anders voor en gaf aan dat ze altijd te bereiken was voor vragen en we verder maar goed ons best moesten doen....mooi dat je vader mee is....We hebben de boel uitgepakt, koffie en thee gedronken en Lotte heeft het een en ander opgeborgen. De supermarkt was om de hoek dus daar hebben we wat primaire boodschappen gedaan en zijn daarna richting mijn Air B&B gegaan.

Op de stoep kwamen we mijn gastvrouw tegen die haast had om weg te komen, als ik de aanwijzingen zou volgen in de berichten die ze had verstuurd zou ik het wel vinden. Gelukkig was dat ook zo en heb ik de spulleboel van mij naar boven gesleept en hebben we weer koffie en thee gedronken. Nadat ik mezelf ook een beetje ingericht had hebben we een biertje gedronken en uitgezocht waar we wilden eten. Het centrum is op loopafstand en het was gezellig druk, waarschijnlijk koopavond in Lillehammer. Na wat flaneren door het centrum zijn we in een restaurant 'Nikkers' gaan zitten, het restaurant ligt aan een riviertje met wat stroomversnellingen wat het tot een gezellige plek maakt. We hebben lekker gegeten en daarmee de verjaardag afgesloten.

Lotte kreeg een uitnodiging om met de 20 hier aanwezige Nederlandse studenten te gaan BBQ-en en ik had nog zoveel berichtjes in app en LinkedIn dat we afgesproken hebben om morgen samen te ontbijten en ieder vanavond verder zijn eigen ding te doen. Sanne belde en ik heb lang met haar gesproken en daarna mail en berichtjes beantwoord. Ik sluit de dag af met dit verslag. Weltrusten.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!