Noorwegen-2022.reismee.nl

Na gedane zaken

Vandaag lekker bijkomen van gedane zaken. Een slow day..zogezegd.

Met Lotte afgesproken dat we zouden brunchen dus na de douche en poetsbeurt naar de KIWI supermarkt in haar buurt om de spullen voor de brunch en overige zaken die ik in haar keukenkastje nog niet had gezien op te halen.

We hebben gezellig samen gezeten en gekletst over hoe het ging, wat nog gedaan moest worden enz. Het introductie programma is intensief en zaken als een ‘kroegentocht’ zijn vooral om financiële redenen niet echt interssant. Gelukkig maar en je hoeft niet aan alles mee te doen…ze heeft een leuke groep mensen om zich heen zoals het nu lijkt. We hebben afscheid genomen, met een klein half jaar hoop ik haar gezond en wel weer te ontvangen.

Terug op de camping regenende het stevig dus alle tijd, ik had wifi de mails, apps, krant en nieuws van de afgelopen dagen te lezen. 23 augustus teken ik de koopovereenkomst voor mijn nieuwe woning en daarvoor moeten zaken uiteraard geregeld zijn en worden. De griffie had vragen, een collega raadslid wilde de afspraken die we gemaakt hadden in onze laatste vergadering voor het reces graag oppakken met de fractie. Het werk wilde graag een aantal dingen weten. Waar een regenbui al niet goed voor is. Na wat telefoontjes over en weer waren de meeste dingen geregeld.

De laatste dag Lillehammer, dus nog even lekker struinen door de stad. Bij een winkel waar lokale producten verkocht worden was de verleiding te groot. Ik vroeg de man of hij lokale bieren verkocht en zag de kaas, jam en worst….hij had wel bier maar mocht dat niet verkopen…? Hij mocht het wel serveren op het terras onder de parasol in de regen en hij maakte voor mij met alle plezier een klein bordje klaar met lokale producten…mooi, de man wist me precies op de goede plek te raken…

Het zal een vreemd gezicht zijn geweest maar ik heb me kostelijk vermaakt met de lokale producten en aansluitend heb ik een rendieren en elandworst meegenomen…

Het was nog te lang om in het dorp te blijven hangen voor een afscheidsmaaltijd in Lillehammer dus eerst maar even terug naar de camping. Het bleef maar regenen dus maar een beetje in de auto blijven hangen, mails beantwoordt vervolgens terug gegaan naar het dorp.

Lekker bij Egon gegeten, het adres waar je moest zij volgens de buddy van Lotte. Het eten was uitstekend, de muziek bijzonder…dance-, tranceachtig. Prachtig interieur overigens.

Nu weer op huis aan, een beetje een verzopen dag. Morgen trap ik af naar Kristiansand, misschien dat ik onderweg nog wat leuks zie. Maar vooral genieten van de rit en de omgeving.

Welterusten voor nu, ik hoop morgen in het hier en nu weer leuke mensen te ontmoeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!