Noorwegen-2022.reismee.nl

Reizen van Lillehammer naar Kristiansand

Gister was het zo nat, het bleef maar regenen. Maar vanochtend scheen het zonnetje en leem het een mooie dag te worden. Misschien was het achteraf beter geweest om direct na de brunch te vertrekken maar ik had me al vastgelegd qua slapen. Ondanks de regen was het een prima dag.

Rustig de boel bij elkaar gepakt, ik had al zo veel mogelijk spullen in de auto laten liggen en heb de rest nadat het een poosje te drogen had gestaan en gehangen losjes opgevouwen en maar in de auto gelegd. Mijn Duitse buurvrouw nodige voor een kopje koffie en we hebben even gezellig zitten kletsen over het weer de vakantie en waar we vandaan kwamen. Ze reisde met twee dochters in een huurcamper en hadden het noorden van Noorwegen doorkruist zo begreep ik.

De douche was kapot, tenminste iemand had de rubbers tussen de douchekop en de slang gehaald…..het water spoot alle kanten op met als gevolg dat er redelijk wat capriolen uitgehaald moesten worden om überhaupt het shampoo uit mijn haar te krijgen. Wie haalt er nu rubbers uit een koppeling….

Snel een bak koffie voor onderweg en wegwezen. Het ritje naar Kristiansand was ongeveer 500 km waarbij de snelheden over langere afstanden 80-110 km/hr zijn. Rond een uur of vijf was ik op de camping waar ik de laatste twee nachten wilde staan. Wat een leuke camping. Na het eten nog even een rondje gemaakt, zie de video’s. Allemaal Nederlanders natuurlijk…het is net zo’n kolonie zeemeeuwen die kwetterend zitten te wachten op een boot die vertrekt. Wel gezellig want een Nederlands meisje (7jr) moest haar verhalen even aan mij kwijt; dat ze een snoekbaars had gevangen en mama twee, dat mama op de ambulance werkt en ze met een auto in de wolken hadden gereden, ze twee broers had en sommige snoekbaarzen giftige stekels hebben…en zo ging het nog een poosje door….heel gezellig…ze staat nu de afwas te doen met haar broer….hetzelfde gekibbel als altijd…nog niet schoon, doe maar over…geweldig. Zo herkenbaar.

Ik ga lekker m’n mand in, luisteren naar alle gezellige geluiden van de camping. Verder met het lezen van Isabel haar verhalen en nadenken over wat straks eerst moet als ik weer terug ben in Nederland.



Reacties

Reacties

Roely

Ik zie je huppelen in de douche een acte voor een komedie enne ook die kwetterende zeemeeuwen, prachtig

Roely

Prachtid land en een aardige jongeman achter het stuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!