Noorwegen-2022.reismee.nl

Vertrek naar Nederland

Helaas begon het vanmorgen rond 6:30 te regenen en volgens de slimme telefoon om 8:30 nog een piek…zo ging het ook. De boot vertrekt vandaag pas om 15:00 uur maar het is mijn plan om rond 12:00 uur toch richting de haven te gaan.

Na een heerlijk ‘expedition breakfest’ en een kop koffie de (natte) tent opgeruimd en de puinhoop in de auto gereorganiseerd. Het lukte vanochtend om de kerkdienst van de ‘open hof’ te volgen en dat was een fijn moment van herkenning.

Rond 12:00 uur de camping achter me gelaten en in de wachtrij voor het oprijden op de boot gaan staan. In de wachtrij een heel leuk gesprek gehad met een echtpaar over alles wat ons als Nederlanders bezig houd. Deze mensen hadden er bewust voor gekozen om drie weken lang zich af te sluiten voor alle ‘nieuws’ en daar heb ik beeld bij. Lotte zei hetzelfde; ze werd er helemaal beroerd van hoeveel mensen er door ongelukken en incidenten om het leven kwamen en hoeveel branden en overstromingen enz. er gaande zijn. Ik snap heel goed dat mensen behoefte hebben om zich daar even voor af te sluiten om nieuwe energie op te doen.

Een ‘leuk verhaal’ was dat ze met hun oude VW Transporter pech hadden omdat een steen hun voorruit verbrijzelde. Toen het gebeurde stopten ze zo snel als mogelijk en stonden op het erf van een Noor die heel behulpzaam bleek. Een ruit voor een oude VW Transporter heb je niet zomaar gevonden maar het ‘toeval’ bleek dat de Noor een vriend had met eenzelfde VW Transporter waar de voorruit wel uitgehaald kon worden zodat die in die van de VW van deze mensen gezet kon worden. Ondertussen mochten de mensen wel gebruik maken van een slaapkamer in het huis van de Noor en omdat het toch wel even tijd koste mochten ze gerust de elektrische fietsen gebruiken om de tijd te doden en de omgeving te verkennen. Uiteindelijk is de ruit overgezet en konden deze mensen hun reis vervolgen….dit verhaaltje, als goedheid van mensen in het hier en nu, als tegenhanger van alle ellende die media dagelijks over ons uitstorten.

Na het settelen aan boord viel er blijkbaar iets van me af want er volgde een forse migraine aanval….na wat uren slaap mocht ik me om 19:00 uur melden voor het Diner…de gang van zaken heeft een hoog Falwty Towers gehalte maar het eten is goed. Ik heb in alle rust mensen om me heen geobserveerd en heb stilletjes zitten genieten van zowel de mensen als het eten. Daarna snel m’n mandje is en lekker de samenvatting van de sporten van de dag gevolgd.

Vanochtend om 7:00 uur opgestaan, gedoucht en het ontbijt buffet gebruikt. Terwijl we aan het ontbijten waren voeren we langs Borkum en kwam Emden en de Eemshaven in zicht.

Ik heb mijn cabine opgeruimd en schrijf dit afsluitende verhaal zodat ik het zo kan uploaden. De omroep installatie geeft aan dat alle passagiers met een auto zich om 9:00 uur naar de publieke ruimten moeten begeven en vandaar het verzoek krijgen om naar hun auto te gaan…dat zal ik maar doen. Ik sta als derde in de rij….op naar Heerenveen om aan het werk te gaan.

Reacties

Reacties

Mieke

Veel succes gewenst in het werk en in het dagelijks leven, ga met God, dan ga je goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!