Noorwegen-2022.reismee.nl

Tweede dag wandelen

Hopelijk is het te volgen, dank Leen voor de terugkoppeling.

https://www.komoot.nl/tour/869445136?ref=itd&share_token=aQACqEbvI0vXJqJi4PO4EjIrTdsliV7BAdRyKggiQeNyJqjwiu


Gisteravond met de kippen op stok en vanacht met wat regenbuien en vreemde geluiden waar je toch wakker van wordt heerlijk geslapen. Evengoed vanochtend met kleine oogjes wakker geworden en eerst maar naar het meer om water te halen en mezelf op te poetsen.

Fantastisch om tot je knieën in het water te staan en langzaam de mist om je heen te zien optrekken en zelfs een zonnetje cadeau te krijgen. Dat laatste ontvang ik als een knipoog van God.

Het ritueel van tent opruimen en tas inpakken is leuk, als je het goed doet profiteer je er de hele dag van.

Het weer lijkt rustig maar ik heb toch m’n pijpen maar aan m’n broek gezet en houd m’n regenspullen bovenin de rugzak….we zullen zien. Daarom maar wat uitgebreider de tijd genomen voor het ontbijt en de koffie….als je daar je tas onderweg in de regen voor overhoop moet halen is dat niet fijn.

Nu nog even genieten van dit plekje en dan maar weer verder.

Tjonge wat een regen, zoals voorspeld, blij met m’n regenpak wat ik op het laatste moment toch maar gekocht heb.

Even pauze gehouden bij een van de vele vakantiehuisjes om een blaar te verzorgen, even te schuilen voor de regen en dingetjes te (up)loaden.

Geleidelijk hield het op met regenen en arriveerde ik in het ski-dorp Susjøen (de zeven meren). Een groot ski-centrum volgens mij met in elk geval een grote KIWI supermarkt. Ondanks dat ik al mijn eten bij me draag kon ik de verleiding niet weerstaan; een heerlijk kardemom/kaneel broodje, cashewnoten, een appel en een flesje cola….wat kun je dan toch opeens gelukkig zijn. De jongen achter de kassa vroeg ik of mijn slimme telefoon aan de spanning mocht terwijl ik buiten op een bankje mij broodje at…dat mocht van de jongen en ik hoefde er niet voor te betalen.

Vanaf hier was ik een beetje uit de ‘wildernis’ helaas, veel vakantiewoningen en verschillende parken. Gelukkig had de DNT (Noorse wandelvereniging toch wat leuke paden (T1 en T2, moet nog opzoeken waar dat voor staat) tussen deze parken door aangelegd. Het regen pak was al weer uit, het is dampig warm weer als er geen wind staat.

Via een prachtig mooi wandel- fietspad kwam ik een heel eind in de richting voor het einddoel van de dag, nog twee hoogtes en dan was ook deze tocht geschiedenis. De eerste klimmer wilde ik ondanks de damp toch doen, daarvoor ben ik hier tenslotte. Helaas was het uitzicht beperkt (video). Door dus naar de laatste klimmer en het eindpunt.

Het eindpunt was wat dubieus, een pad langs een van de vakantieparken…maar ja je weet nooit of er toch een handig wildkampeerplekje in zit…niet dus. Ook hier maar weer doorgelopen op hoop van beter.

Ondertussen begon het opeens te hozen en was ik voordat ik m’n regenspul aanhad naar tot in de bil… soms zit het even tegen.

Ik belande in Mesnali wat ook weer aan een meer ligt dus ik had hoop net als gisteren, helaas was het valse hoop en staik nu alsnog op de camping van Mesnali. Er bleek geen eigenaar aanwezig, er hing wel een lijst met telefoonnummers die je kon bellen als de deur van de receptie dicht was. Ik heb ze allemaal gebeld maar er werd niet opgenomen. De camping maar verkend en de deuren van douche en WC waren open.

De tent snel opgezet (in het zicht van de receptie) slimme telefoon aan de spanning, eten en koffie en heerlijk onder een hete douche. Alle natte zooi zie ik morgen wel weer. Het ligt nu naast me te dampen (stinken).

Plannen maken en uitvoeren is mooi maar de praktijk is toch altijd net even anders en dat is prima. Ik hoop dat het droog blijft vannacht, het is wel warm, geen slaapzak nodig.

Nog wat foto’s en filmpjes uploaden en dan heerlijk de rust…slaap lekker iedereen.

Reacties

Reacties

Greet.

Tjonge jonge..... Ik hoop dat je kunt slapen. Je zocht avontuur, dus..... Succes met het opdrogen van je kleding, en slaap lekker;)

Roely

De stoom komt uit de tent?
Welterusten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!